DYolculuk neredeyse bitmek üzereydi: Venedik’te bir gün, ardından lagün kentinden İtalya anakarasına giden bir otobüs. Marghera bölgesindeki bir kamp alanına, burada gecelik konaklamalar San Marco Meydanı veya Rialto Köprüsü yakınındaki konaklamalara göre önemli ölçüde daha ucuzdur. Genellikle arabayla çeyrek saatten az sürer. Ancak daha sonra, varış noktasına sadece üç kilometre kala bir felaket yaşandı: 40’a yakın günübirlikçiyi taşıyan otobüs, bilinmeyen bir nedenle yüksek yoldan saparak 15 metre derinliğe düştü. Salı akşamı meydana gelen kazada 21 kişi öldü, 15 kişi de yaralandı. Çarşamba akşamı İtalyan haber ajansı Ansa, sorumlu vilayete atıfta bulunarak, ölenler arasında üç Alman’ın da bulunduğunu bildirdi.
Dokuz Ukraynalı, dört Rumen, iki Portekizli, bir Hırvat ve bir Güney Afrikalı da öldürüldü. İtalyan sürücü de öldürüldü. Ansa’nın açıklamasına göre, 15 yaralıdan 10’unun tedavisi halen yoğun bakımda sürüyor.
Korkulukta 1,5 metrelik boşluk
Perşembe akşamı Ulaştırma Kenti Meclis Üyesi Renato Boraso, aracın düştüğü noktadaki korkulukların geçerli güvenlik standartlarını karşılamadığını duyurdu. Buna göre yenileme planları 2016’dan beri mevcuttu ancak çalışmalar ancak Eylül ayında başladı.
İtalyan “La Stampa” gazetesi köprünün güvenliğiyle ilgili bir “skandal” yazdı. Buna göre kaza yerindeki korkulukta 1,5 metrelik boşluk oluştu. Bu boşluğun arkasındaki metal korkuluk otobüsün çarpmasına dayanamadı. Önceki bulgulara göre bu, boşluğa ulaşıp aşağı düşmeden önce korkuluk boyunca birkaç metreyi sürttü.
Kazanın ardından cep telefonu videoları hızla ortalıkta dolaşmaya başladı. Bunlar dehşet görüntüleri: köprüden aşağıya bir bakış. Korkuluklardan geriye pek bir şey kalmadı. Otobüsün farları neredeyse tamamen yanmış. Sadece kötü örtülmüş cesetler. Arada, o gece ölüleri tek başına kutsayan Venedik Patriği Piskopos Francesco Moraglia var. Belediye Başkanı Luigi Brugnaro’nun sözleriyle: “Bir kıyamet.” İtalya Başbakanı Giorgia Meloni “en derin taziyelerini” dile getirdi.
Burada Twitter’dan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Federal Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock (Yeşiller) de kurbanlara ve ailelerine başsağlığı diledi. Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ve AB Konseyi Başkanı Charles Michel de benzer açıklamalarda bulundu.
Yangın nedeniyle ölenlerin kimliklerinin kesin olarak belirlenmesinin uzun zaman alabileceğinden endişe ediliyor. Yaralılardan bazıları Ukrayna, İspanya, Avusturya, Fransa ve Hırvatistan’dan geliyor.
Otobüs şoförünün zayıfladığı yönündeki spekülasyonlar
Otobüsün neden hava karardıktan kısa bir süre sonra saat 19.45 civarında aniden köprüden düştüğü belirsiz olduğundan, artık özel ilgi otobüs şoförüne odaklanıyor. Meslektaşlarına göre uzun yıllara dayanan mesleki deneyime sahip güvenilir bir adamdı. Otobüs La Linea Spa adlı bir şirkete ait ve Marghera’daki bir kamp alanından kiralanmış.
Sürücünün bayılma nedeniyle otobüsün kontrolünü kaybetmiş olabileceği veya uyuyakalmış olabileceği tahmin ediliyor. O gece savcılık soruşturma başlattı. Diğer olasılıklar da göz ardı edilmiyor. Müfettişler, yaklaşık 70 yıllık caddenin bu noktasında trafiği izleyen bir güvenlik kamerasından bilgi almayı umuyor. Modern otobüsteki bir kamera da sahneyi kaydetmiş olabilir. Yanan enkaz Çarşamba günü hâlâ aranıyordu.
Otobüs şirketinin genel müdürü Massimo Fiorese, İtalyan yayıncı Rai’ye şunları söyledi: “Bildiğimiz şey, köprüde sabit bir kamera olduğu. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla otobüsün saatte 50 kilometreden daha az bir hızla geldiği görülüyor. Fren lambalarının yandığını görebilirsiniz. Bu yüzden fren yaptı. Daha sonra aracın korkuluklara dayandığını, devrilip aşağıya düştüğünü görüyorsunuz.”
Venedik itfaiye şefi Mauro Luongo, “Olayın büyüklüğü korkunçtu çünkü on metreden fazla bir yükseklikten düştü” dedi. Daha da kötüsü, bunun elektrikli bir otobüs olması ve akülerinin alev almış olmasıydı. İçişleri Bakanı Matteo Piantedosi, doğalgazla çalışan bir otobüsten bahsederek, metan gazı tedariği nedeniyle yangının “hızla yayıldığını” söyledi. Bir AFP fotoğrafçısı, çatıda yatan harap olmuş otobüste acil servislerin ilk önce otobüsün aküsünün soğumasını beklemek zorunda kaldığını gözlemledi.
Bayraklar çarşamba günü devlet binaları önünde yarıya indirilecek. Belediye Başkanı Brugnaro dünyanın her yerinden taziye mektupları alıyor. Yaralı 15 kişinin bölgedeki hastanelerde tedavileri sürüyor. Birçoğu yoğun bakımda. Ana karadan lagüne doğru demiryolu trafiği artık yeniden normal şekilde çalışıyor. Ve sabah saatlerinde HU kamp alanı servis otobüsleri yeniden çalışmaya başladı.
Venedik kenti yakınlarındaki Mestre’de meydana gelen kaza sonrasında yaralı otobüs yolcularının kaldırıldığı Dell’Angelo Hastanesi önünde bayraklar yarıya indirildi
Kaynak: dpa/Antonio Calanni
Trafik kazası mağdurları derneğinin başkanı Domenico Musicco, bunun “duyurulan bir trajedi” olduğunu söyledi. Etkilenen yolun aslında bir otobüs kazasını önlemek için modernize edilmesi gerekiyordu. Kaza yapan aracın operatörü Massimo Fiorese, İtalyan haber ajansı Ansa’ya yaptığı açıklamada, yolun yalnızca “basit bir korkulukla” güvence altına alındığını vurguladı. Beş yıl önce İtalya’nın kuzeyindeki Cenova’da harap bir otoyol köprüsü çöktü ve 43 kişi hayatını kaybetti.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Dokuz Ukraynalı, dört Rumen, iki Portekizli, bir Hırvat ve bir Güney Afrikalı da öldürüldü. İtalyan sürücü de öldürüldü. Ansa’nın açıklamasına göre, 15 yaralıdan 10’unun tedavisi halen yoğun bakımda sürüyor.
Korkulukta 1,5 metrelik boşluk
Perşembe akşamı Ulaştırma Kenti Meclis Üyesi Renato Boraso, aracın düştüğü noktadaki korkulukların geçerli güvenlik standartlarını karşılamadığını duyurdu. Buna göre yenileme planları 2016’dan beri mevcuttu ancak çalışmalar ancak Eylül ayında başladı.
İtalyan “La Stampa” gazetesi köprünün güvenliğiyle ilgili bir “skandal” yazdı. Buna göre kaza yerindeki korkulukta 1,5 metrelik boşluk oluştu. Bu boşluğun arkasındaki metal korkuluk otobüsün çarpmasına dayanamadı. Önceki bulgulara göre bu, boşluğa ulaşıp aşağı düşmeden önce korkuluk boyunca birkaç metreyi sürttü.
Kazanın ardından cep telefonu videoları hızla ortalıkta dolaşmaya başladı. Bunlar dehşet görüntüleri: köprüden aşağıya bir bakış. Korkuluklardan geriye pek bir şey kalmadı. Otobüsün farları neredeyse tamamen yanmış. Sadece kötü örtülmüş cesetler. Arada, o gece ölüleri tek başına kutsayan Venedik Patriği Piskopos Francesco Moraglia var. Belediye Başkanı Luigi Brugnaro’nun sözleriyle: “Bir kıyamet.” İtalya Başbakanı Giorgia Meloni “en derin taziyelerini” dile getirdi.
Burada Twitter’dan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Federal Dışişleri Bakanı Annalena Baerbock (Yeşiller) de kurbanlara ve ailelerine başsağlığı diledi. Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, AB Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen ve AB Konseyi Başkanı Charles Michel de benzer açıklamalarda bulundu.
Yangın nedeniyle ölenlerin kimliklerinin kesin olarak belirlenmesinin uzun zaman alabileceğinden endişe ediliyor. Yaralılardan bazıları Ukrayna, İspanya, Avusturya, Fransa ve Hırvatistan’dan geliyor.
Otobüs şoförünün zayıfladığı yönündeki spekülasyonlar
Otobüsün neden hava karardıktan kısa bir süre sonra saat 19.45 civarında aniden köprüden düştüğü belirsiz olduğundan, artık özel ilgi otobüs şoförüne odaklanıyor. Meslektaşlarına göre uzun yıllara dayanan mesleki deneyime sahip güvenilir bir adamdı. Otobüs La Linea Spa adlı bir şirkete ait ve Marghera’daki bir kamp alanından kiralanmış.
Sürücünün bayılma nedeniyle otobüsün kontrolünü kaybetmiş olabileceği veya uyuyakalmış olabileceği tahmin ediliyor. O gece savcılık soruşturma başlattı. Diğer olasılıklar da göz ardı edilmiyor. Müfettişler, yaklaşık 70 yıllık caddenin bu noktasında trafiği izleyen bir güvenlik kamerasından bilgi almayı umuyor. Modern otobüsteki bir kamera da sahneyi kaydetmiş olabilir. Yanan enkaz Çarşamba günü hâlâ aranıyordu.
Otobüs şirketinin genel müdürü Massimo Fiorese, İtalyan yayıncı Rai’ye şunları söyledi: “Bildiğimiz şey, köprüde sabit bir kamera olduğu. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla otobüsün saatte 50 kilometreden daha az bir hızla geldiği görülüyor. Fren lambalarının yandığını görebilirsiniz. Bu yüzden fren yaptı. Daha sonra aracın korkuluklara dayandığını, devrilip aşağıya düştüğünü görüyorsunuz.”
Venedik itfaiye şefi Mauro Luongo, “Olayın büyüklüğü korkunçtu çünkü on metreden fazla bir yükseklikten düştü” dedi. Daha da kötüsü, bunun elektrikli bir otobüs olması ve akülerinin alev almış olmasıydı. İçişleri Bakanı Matteo Piantedosi, doğalgazla çalışan bir otobüsten bahsederek, metan gazı tedariği nedeniyle yangının “hızla yayıldığını” söyledi. Bir AFP fotoğrafçısı, çatıda yatan harap olmuş otobüste acil servislerin ilk önce otobüsün aküsünün soğumasını beklemek zorunda kaldığını gözlemledi.
Bayraklar çarşamba günü devlet binaları önünde yarıya indirilecek. Belediye Başkanı Brugnaro dünyanın her yerinden taziye mektupları alıyor. Yaralı 15 kişinin bölgedeki hastanelerde tedavileri sürüyor. Birçoğu yoğun bakımda. Ana karadan lagüne doğru demiryolu trafiği artık yeniden normal şekilde çalışıyor. Ve sabah saatlerinde HU kamp alanı servis otobüsleri yeniden çalışmaya başladı.
Venedik kenti yakınlarındaki Mestre’de meydana gelen kaza sonrasında yaralı otobüs yolcularının kaldırıldığı Dell’Angelo Hastanesi önünde bayraklar yarıya indirildi
Kaynak: dpa/Antonio Calanni
Trafik kazası mağdurları derneğinin başkanı Domenico Musicco, bunun “duyurulan bir trajedi” olduğunu söyledi. Etkilenen yolun aslında bir otobüs kazasını önlemek için modernize edilmesi gerekiyordu. Kaza yapan aracın operatörü Massimo Fiorese, İtalyan haber ajansı Ansa’ya yaptığı açıklamada, yolun yalnızca “basit bir korkulukla” güvence altına alındığını vurguladı. Beş yıl önce İtalya’nın kuzeyindeki Cenova’da harap bir otoyol köprüsü çöktü ve 43 kişi hayatını kaybetti.
Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.