Tiktok etkisi: Sekiz yaşındakiler için kırışıklık önleyici krem – doktorlar “Sephora Kids” konusunda endişeli

Mirkelam

Member
panorama Tiktok etkisi

Sekiz yaşındakiler için kırışıklık önleyici krem – doktorlar “Sephora Kids” konusunda endişeli



Tarih: 2 Mart 2024| Okuma süresi: 2 dakika




Kliplerde, sekiz ila on iki yaşlarındaki çocuklar, saçlarını sıkıca arkadan bağlayarak aynanın önünde poz veriyor ve makyaj eğitimlerini taklit ediyorlar (sembolik görüntü)




Kliplerde, sekiz ila on iki yaşlarındaki çocuklar, saçlarını sıkıca arkadan bağlayarak aynanın önünde poz veriyor ve makyaj eğitimlerini taklit ediyorlar (sembolik görüntü)

Kaynak: Getty Images/Tetra Images RF/Donald Iain Smith


Sekiz ila on iki yaş arasındaki çocuklar, Tiktok aracılığıyla öğrendikleri bir Fransız markasının retinol içeren kırışıklık önleyici kreminden övgüyle söz ediyorlar. Doktorlar sağlık ve psikolojik sonuçlar konusunda uyarıyor.





kBirçok kız nemlendirme konusunda tutkuludur ve ebeveynlerine onlara kırışıklık karşıtı krem almaları için yalvarır. Çocuk kozmetik videoları Tiktok'u ele geçiriyor ve yalnızca ABD'deki platformda binlerce ilkokul öğrencisi takip ediyor. Trend öncelikle Fransız markası Sephora'nın ürünlerine odaklanıyor, bu yüzden trend adını alıyor: Doktorlar “Sephora Kids”in sağlık ve psikolojik sonuçları konusunda uyarıyor.

Kliplerde, 8-12 yaş arası çocuklar saçlarını sımsıkı toplayarak aynanın karşısında poz veriyor ve yeni kozmetik ürünlerini göstererek makyaj eğitimlerini taklit ediyorlar. Önde gelen güzellik etkileyicileri gibi, “Sephora kids” de nemlendiriciler gibi lüks markaların ürünlerini 76 $ (70 Euro) karşılığında test ediyor. Bir Sephora pazarlamacısı Tiktok'taki çocuk klipleri hakkında “Bu küçük kızlar cilt bakımına nasıl bu kadar çok para harcayabiliyor?” yorumunu yaptı.

Dermatologlar çocukların cildinde krem ve losyon kullanılmasına inanmıyorlar. Retinol gibi bileşenler onlar için tamamen uygun değildir. ABD'li dermatolog Danilo Del Campo, muayenehanesindeki sonuçları görüyor. “Ürünlerin yanlış kullanımından kaynaklanan cilt reaksiyonları nedeniyle doktora başvurular arttı” diyor. “Etkileyicilerin çoğu doktorlara göre daha fazla güvene sahip. Ve çoğu ebeveyn risklerin farkında değil.”

Özgüven eksikliği


Doktor sadece hasarlı ciltle ilgilenmez. Bazı kızlar da özgüven eksikliğinden muzdaripti. Del Campo, çocuklarla yaşadığı deneyimler hakkında “Aslında var olmayan kozmetik kusurları düzeltmeleri gerektiğini düşünüyorlar” diyor.


ayrıca oku





Tanıtım yazısı Basitçe yatırım yapın






Sephora mağazalarındaki satış elemanları da yeni genç müşterilerden memnun değil. Videolarda, dökülmüş ürünlerle birlikte tahrip edilmiş tuvalet masaları gösteriliyor. Lüks grup LVMH'ye ait olan şirket, AFP haber ajansının sorularına yanıt vermedi.


ayrıca oku


Aynanın önünde bir kadın






Bazı anneler kızlarının videolarını zararsız bir oyun olarak görüyor. Çevrimiçi davranışlar konusunda uzman olan psikanalist Michael Stora, ebeveynleri bu tür videoları çocuklarını fetiş haline getirmek için kullanmakla suçluyor. Videolardaki kızlar “onların yaşında beklediğiniz gibi bebeklerle oynamıyorlar; onlar oyuncak bebekler” diyor.

Kaliforniya Berkeley Üniversitesi'nden Solène Delecourt ise kliplerin “İnternetteki kızların ve kadınların son derece basmakalıp bir tasvirine katkıda bulunduğunu” eleştiriyor. Delecourt sosyal eşitsizliği araştırıyor ve Şubat ayında Nature dergisinde çevrimiçi görsellerin özellikle kadınlara karşı cinsiyet önyargılarını güçlendirdiğini ortaya koyan bir çalışma yayınladı. “Sephora Kids” videoları onları daha da endişelendiriyor. Delecourt, “Bu kadınlarla ilgili değil, halihazırda bu güçlü sosyal baskılara maruz kalan küçük kızlarla ilgili” diyor.