panorama Şiddetli dolu hasarı
Avusturyalı yetkililer fırtına bölgesine inişi araştırıyor
Durum: 08:50| Okuma süresi: 2 dakika
Avusturya Havayolları uçağı dolu nedeniyle burnunu kaybetti
Dolu fırtınası, Avusturya Havayolları'na (AUA) ait bir uçağa ciddi hasar verdi. Diğer şeylerin yanı sıra makinenin burnu da koptu. Ancak Avusturyalı havayolu, Airbus A320'nin Viyana'ya güvenli bir şekilde indiğini söyledi.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde Avusturya Havayolları'na ait bir uçağın Viyana'ya inerken fırtına nedeniyle burnu kopmuş ve kokpit camları ciddi şekilde hasar görmüştü. Şimdi bir devlet kurumu uçağın neden dolu nedeniyle kontrol edildiğini araştırıyor.
DAvusturya Havayolları'na ait bir uçağın dolu yağışı sırasında ölümcül uçuşu, Avusturya'daki bir devlet yetkilisi tarafından araştırılıyor. Lufthansa yan kuruluşu bunu hafta sonu duyurdu. Bir hafta önce, Viyana'ya inerken bir fırtına Airbus A320'nin burnunu parçalamış ve kokpit pencerelerine ciddi hasar vermişti. Mürettebat bir imdat sinyali gönderdi ancak güvenli bir şekilde inmeyi başardı.
Olaydan bu yana medya ve yorumcular uçağın neden dolu nedeniyle kontrol edildiği sorusuyla meşgul oldu. Avusturya hava trafik kontrolü Austro Control, kendi aldığı bilgiye göre, Mallorca'dan gelen Avusturya Havayolları (AUA) sefer sayılı uçağın uçuş alanı ve dönem için dolulu sağanak yağış riskine dikkat çekmişti. Austro Control'e göre seçilen rotanın sorumluluğu pilotlara ait.
AUA'ya göre kokpit ekibi, fırtına hücresinin hava durumu radarında görünmediğini belirtti. Şirket hafta sonu yaptığı açıklamada, “Devam eden soruşturmalar hakkında yorum yapmadığımızı ve soruşturmanın sonuçlarını beklediğimizi anlamanızı rica ediyoruz.” dedi.
Kokpit ekibi geçici olarak görevden alındı
Avusturya Havayolları tarafından bir iç soruşturma halihazırda devam etmektedir. Havayolu, ayrıca federal güvenlik soruşturma merkezinin de harici bir denetim başlattığını söyledi.
ayrıca oku
AUA, kaptanın iniş sırasında kokpitte olmadığı ve kontrolleri daha az deneyimli bir yardımcı pilota bıraktığı yönündeki haberler hakkında yorum yapmadı. Şirket, “Her iki kişi de A320 uçağındaki uçuş saatleri kadar toplam uçuş saatleri açısından da görevlerinde oldukça tecrübeli” diye vurguladı.
AUA, bu tür vakalardan sonra her zamanki gibi kokpit ekibinin yaklaşık bir hafta süreyle görevden alındığını duyurdu. Uçuş verileri ve ilk bulgular değerlendirildikten sonra mürettebat için özel eğitim veya öğretim planlanabilir. Bu adımların ardından pilotlar yeniden uçuş operasyonlarında görev alacak.
Avusturyalı yetkililer fırtına bölgesine inişi araştırıyor
Durum: 08:50| Okuma süresi: 2 dakika
Avusturya Havayolları uçağı dolu nedeniyle burnunu kaybetti
Dolu fırtınası, Avusturya Havayolları'na (AUA) ait bir uçağa ciddi hasar verdi. Diğer şeylerin yanı sıra makinenin burnu da koptu. Ancak Avusturyalı havayolu, Airbus A320'nin Viyana'ya güvenli bir şekilde indiğini söyledi.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Geçtiğimiz günlerde Avusturya Havayolları'na ait bir uçağın Viyana'ya inerken fırtına nedeniyle burnu kopmuş ve kokpit camları ciddi şekilde hasar görmüştü. Şimdi bir devlet kurumu uçağın neden dolu nedeniyle kontrol edildiğini araştırıyor.
DAvusturya Havayolları'na ait bir uçağın dolu yağışı sırasında ölümcül uçuşu, Avusturya'daki bir devlet yetkilisi tarafından araştırılıyor. Lufthansa yan kuruluşu bunu hafta sonu duyurdu. Bir hafta önce, Viyana'ya inerken bir fırtına Airbus A320'nin burnunu parçalamış ve kokpit pencerelerine ciddi hasar vermişti. Mürettebat bir imdat sinyali gönderdi ancak güvenli bir şekilde inmeyi başardı.
Olaydan bu yana medya ve yorumcular uçağın neden dolu nedeniyle kontrol edildiği sorusuyla meşgul oldu. Avusturya hava trafik kontrolü Austro Control, kendi aldığı bilgiye göre, Mallorca'dan gelen Avusturya Havayolları (AUA) sefer sayılı uçağın uçuş alanı ve dönem için dolulu sağanak yağış riskine dikkat çekmişti. Austro Control'e göre seçilen rotanın sorumluluğu pilotlara ait.
AUA'ya göre kokpit ekibi, fırtına hücresinin hava durumu radarında görünmediğini belirtti. Şirket hafta sonu yaptığı açıklamada, “Devam eden soruşturmalar hakkında yorum yapmadığımızı ve soruşturmanın sonuçlarını beklediğimizi anlamanızı rica ediyoruz.” dedi.
Kokpit ekibi geçici olarak görevden alındı
Avusturya Havayolları tarafından bir iç soruşturma halihazırda devam etmektedir. Havayolu, ayrıca federal güvenlik soruşturma merkezinin de harici bir denetim başlattığını söyledi.
ayrıca oku
AUA, kaptanın iniş sırasında kokpitte olmadığı ve kontrolleri daha az deneyimli bir yardımcı pilota bıraktığı yönündeki haberler hakkında yorum yapmadı. Şirket, “Her iki kişi de A320 uçağındaki uçuş saatleri kadar toplam uçuş saatleri açısından da görevlerinde oldukça tecrübeli” diye vurguladı.
AUA, bu tür vakalardan sonra her zamanki gibi kokpit ekibinin yaklaşık bir hafta süreyle görevden alındığını duyurdu. Uçuş verileri ve ilk bulgular değerlendirildikten sonra mürettebat için özel eğitim veya öğretim planlanabilir. Bu adımların ardından pilotlar yeniden uçuş operasyonlarında görev alacak.