dünya işleri patlamış denizaltı
“Titan” araması birkaç milyon dolara mal oldu
Durum: 24.06.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Denizaltı operatörlerine yönelik iddialar artıyor
“Titan” enkazı bulunduktan sonra, ABD Sahil Güvenlik basınçlı kabinin patladığını varsaydı. Deniz uzmanlarına göre, bir milisaniye içinde gerçekleşmiş olmalı. Dalgıç aracı işleten şirket, güvenlik uyarılarını dikkate almamakla eleştirildi.
Patlayan denizaltının aranması birkaç milyon dolara mal oldu. Diğerlerinin yanı sıra ABD Sahil Güvenlik, benzeri görülmemiş bir operasyona dahil oldu ve bunun için tazminat almıyor – ne de talep ediyor. Arama devam ediyor.
DUzmanlar, Kuzey Atlantik’te Titan denizaltısı için eşi görülmemiş arama çalışmalarının birkaç milyon dolara mal olduğunu tahmin ediyor. Pazar gününden beri uçaklar, gemiler ve derin deniz robotları, teknedeki beş kişiyi oksijenleri bitmeden bulup kurtarma umuduyla konuşlandırıldı. Arama alanı binlerce kilometreye ve neredeyse dört kilometre derinliğe yayıldı. ABD Sahil Güvenlik, Kanada Sahil Güvenlik, ABD Donanması ve diğer hükümet ve özel kuruluşlar dahil oldu.
Perşembe günü, feci bir iç patlamanın Titan’ı yok ettiği ve gemideki herkesi öldürdüğüne dair haberlerle tüm umutlar yerle bir oldu. Kuzey Atlantik’in derinliklerinde neler olup bittiğine ışık tutabilecek ipuçları için deniz tabanını tarayan uzaktan kumandalı araçlarla (ROV’ler) Cuma günü çok daha küçük ölçekli bir arama devam etti.
ayrıca oku
Virginia’dan deniz tarihçisi ve yazar Norman Polmar, denizde “Titan” için olduğu gibi – bu kadar çok ülke ve ticari şirketin dahil olduğu – benzer bir arama operasyonunu hatırlayamadığını söyledi.
Tek başına uçakların işletilmesi muazzam meblağlar tüketiyor: ABD Kongresi’nin bütçe ofisi olan Hükümet Sorumluluk Ofisi, saatlik maliyetleri on binlerce dolar olarak hesaplıyor. Aramada P-3 Orion turboprop ve P-8 Poseidon jet motorlu denizaltılar ile C-130 Hercules kullanıldı.
Yalnızca ABD Sahil Güvenlik’ten milyonlarca fatura
Bazı yetkililer masrafların geri ödenmesini talep edebilir. Ancak, deniz hukuku konusunda uzman avukat Stephen Koerting’e göre, tek başına faturası milyonları bulan ABD Sahil Güvenlik’in arama veya kurtarma hizmetleri için geri ödeme talep etmesi federal yasa kapsamında genellikle yasak. Sahil Güvenlik Cuma günü yaptığı açıklamada, “Sahil Güvenlik, yasa ve yasalar uyarınca, arama ve kurtarma hizmetlerinin maliyetini bu hizmetlerin alıcılarından geri almaya çalışmaz.”
ayrıca oku
Ulusal Arama ve Kurtarma Derneği başkanı ve başkanı Mikki Hastings, arama ve kurtarma operasyonlarında en büyük önceliğin her zaman hayat kurtarmak olduğunu söyledi. Bu tür harcamalar için planlanan arama kurtarma organizasyonları. “Titan” gemisindeki insanların ihtiyacı vardı. “Sonuçta ne olduğunu biliyoruz. Ama arama çalışması sırasında ihtiyaç sahibi insanlar var” dedi.
Acil servisler, acil durumdaki insanların hayatları tehlikedeyken bir helikopterin maliyetini düşünmelerini istemiyordu. “Kaybolan her insan bulunmayı hak eder. Kim olursan ol iş bu.”
ayrıca oku
“Titan” araması birkaç milyon dolara mal oldu
Durum: 24.06.2023| Okuma süresi: 2 dakika
Denizaltı operatörlerine yönelik iddialar artıyor
“Titan” enkazı bulunduktan sonra, ABD Sahil Güvenlik basınçlı kabinin patladığını varsaydı. Deniz uzmanlarına göre, bir milisaniye içinde gerçekleşmiş olmalı. Dalgıç aracı işleten şirket, güvenlik uyarılarını dikkate almamakla eleştirildi.
Patlayan denizaltının aranması birkaç milyon dolara mal oldu. Diğerlerinin yanı sıra ABD Sahil Güvenlik, benzeri görülmemiş bir operasyona dahil oldu ve bunun için tazminat almıyor – ne de talep ediyor. Arama devam ediyor.
DUzmanlar, Kuzey Atlantik’te Titan denizaltısı için eşi görülmemiş arama çalışmalarının birkaç milyon dolara mal olduğunu tahmin ediyor. Pazar gününden beri uçaklar, gemiler ve derin deniz robotları, teknedeki beş kişiyi oksijenleri bitmeden bulup kurtarma umuduyla konuşlandırıldı. Arama alanı binlerce kilometreye ve neredeyse dört kilometre derinliğe yayıldı. ABD Sahil Güvenlik, Kanada Sahil Güvenlik, ABD Donanması ve diğer hükümet ve özel kuruluşlar dahil oldu.
Perşembe günü, feci bir iç patlamanın Titan’ı yok ettiği ve gemideki herkesi öldürdüğüne dair haberlerle tüm umutlar yerle bir oldu. Kuzey Atlantik’in derinliklerinde neler olup bittiğine ışık tutabilecek ipuçları için deniz tabanını tarayan uzaktan kumandalı araçlarla (ROV’ler) Cuma günü çok daha küçük ölçekli bir arama devam etti.
ayrıca oku
Virginia’dan deniz tarihçisi ve yazar Norman Polmar, denizde “Titan” için olduğu gibi – bu kadar çok ülke ve ticari şirketin dahil olduğu – benzer bir arama operasyonunu hatırlayamadığını söyledi.
Tek başına uçakların işletilmesi muazzam meblağlar tüketiyor: ABD Kongresi’nin bütçe ofisi olan Hükümet Sorumluluk Ofisi, saatlik maliyetleri on binlerce dolar olarak hesaplıyor. Aramada P-3 Orion turboprop ve P-8 Poseidon jet motorlu denizaltılar ile C-130 Hercules kullanıldı.
Yalnızca ABD Sahil Güvenlik’ten milyonlarca fatura
Bazı yetkililer masrafların geri ödenmesini talep edebilir. Ancak, deniz hukuku konusunda uzman avukat Stephen Koerting’e göre, tek başına faturası milyonları bulan ABD Sahil Güvenlik’in arama veya kurtarma hizmetleri için geri ödeme talep etmesi federal yasa kapsamında genellikle yasak. Sahil Güvenlik Cuma günü yaptığı açıklamada, “Sahil Güvenlik, yasa ve yasalar uyarınca, arama ve kurtarma hizmetlerinin maliyetini bu hizmetlerin alıcılarından geri almaya çalışmaz.”
ayrıca oku
Ulusal Arama ve Kurtarma Derneği başkanı ve başkanı Mikki Hastings, arama ve kurtarma operasyonlarında en büyük önceliğin her zaman hayat kurtarmak olduğunu söyledi. Bu tür harcamalar için planlanan arama kurtarma organizasyonları. “Titan” gemisindeki insanların ihtiyacı vardı. “Sonuçta ne olduğunu biliyoruz. Ama arama çalışması sırasında ihtiyaç sahibi insanlar var” dedi.
Acil servisler, acil durumdaki insanların hayatları tehlikedeyken bir helikopterin maliyetini düşünmelerini istemiyordu. “Kaybolan her insan bulunmayı hak eder. Kim olursan ol iş bu.”
ayrıca oku