5G mobil ağının kullanıma sunulmasından beş yıl sonra ilk büyük demiryolu hattı tamamen standartla donatılacak. Gelecekte demiryolu yolcuları Berlin-Hamburg arasındaki güzergahta telefon görüşmesi yapabilmeli ve interneti en yüksek kalitede kullanabilmelidir.
Federal hükümet, Deutsche Bahn ve dört Alman mobil ağ operatörü 1&1, Deutsche Telekom, Telefónica/O2 ve Vodafone, federal hükümetin dijital zirvesinde bir niyet beyanında bunu taahhüt ettiler. Ulaştırma ve Dijital Bakanı Volker Wissing (FDP), “Hamburg-Berlin demiryolu hattının, trenlerdeki gigabit veri hızlarıyla Almanya'nın mobil iletişimde inovasyon rotası olması amaçlanıyor” dedi.
Hamburg-Berlin arasındaki 278 kilometrelik demiryolu bağlantısı Almanya'nın en işlek rotalarından biri. Burada her gün 230'a kadar tren ve 30.000'e kadar yolcu seyahat ediyor. Bugüne kadar yolcular her zaman kabul edilebilir bir veri hızında çevrimiçi olmaya güvenemiyor. Sefaletin ana nedeni, güzergah üzerindeki kırsal alanlardaki şebeke kapsama alanının düşük olmasıdır. Hamburg şehir sınırlarının hemen öncesinde, Reinbek yakınındaki bir radyo deliği de kötü bir şöhrete sahip.
Ayrıca rota şu anda yenileniyor ve gelecek yıl yeniden yüksek performanslı bir rotaya genişletilecek. Bu süre zarfında trenlerin güzergahı değiştirilecek. Ancak alternatif rotadaki sinyal alımı daha da kötü.
Federal hükümet, Deutsche Bahn ve dört Alman mobil ağ operatörü 1&1, Deutsche Telekom, Telefónica/O2 ve Vodafone, federal hükümetin dijital zirvesinde bir niyet beyanında bunu taahhüt ettiler. Ulaştırma ve Dijital Bakanı Volker Wissing (FDP), “Hamburg-Berlin demiryolu hattının, trenlerdeki gigabit veri hızlarıyla Almanya'nın mobil iletişimde inovasyon rotası olması amaçlanıyor” dedi.
Hamburg-Berlin arasındaki 278 kilometrelik demiryolu bağlantısı Almanya'nın en işlek rotalarından biri. Burada her gün 230'a kadar tren ve 30.000'e kadar yolcu seyahat ediyor. Bugüne kadar yolcular her zaman kabul edilebilir bir veri hızında çevrimiçi olmaya güvenemiyor. Sefaletin ana nedeni, güzergah üzerindeki kırsal alanlardaki şebeke kapsama alanının düşük olmasıdır. Hamburg şehir sınırlarının hemen öncesinde, Reinbek yakınındaki bir radyo deliği de kötü bir şöhrete sahip.
Ayrıca rota şu anda yenileniyor ve gelecek yıl yeniden yüksek performanslı bir rotaya genişletilecek. Bu süre zarfında trenlerin güzergahı değiştirilecek. Ancak alternatif rotadaki sinyal alımı daha da kötü.