Fikir İsrail’e saldırı
Almanya’nın İsrail’e karşı sorumluluğu okulda öğretilmeli
Şu an: 11:40| Okuma süresi: 3 dakika
“Filistin yanlısı öğrenci grupları okullarda şiddetli bir savaş yürütüyor”
Berlin-Neukölln ve Duisburg’da Hamas sempatizanları Filistin yanlısı mitinglerde Yahudi karşıtı sloganlar atıyor. Yasaklamalar yasal olarak mümkündür. Avukat ve yazar Seyran Ateş, WELT’e verdiği röportajda Hamas’ın İsrail’e yönelik terörünün okullarda da yüceltildiğini söylüyor.
Almanya tarihiyle yüzleşmede dünya şampiyonu. Ancak Almanya ve İsrail’deki canlı Yahudi yaşamının bugünü ve geleceği, öğretmenlerin eğitiminde ve derslerde hiçbir rol oynamıyor. Berlinli öğretmen Paula Ranft bunun değişmesi gerektiğini talep ediyor.
Bir yanda “Berlin’den Gazze’ye, Yallah İntifada” ve “Özgür Filistin” çığlıkları, diğer yanda güvensiz öğretmenler – Alman okullarında gençlerin Yahudi karşıtlığı, öğretmenlerin çaresizliği sanki bir baskı altındaymış gibi oynanıyor. büyüteç.
Durum ciddi: İsrail söz konusu olduğunda aşırı duygusal ve saldırgan öğrenciler sınıfta ve okul bahçesinde kendini yalnız hisseden ve şiddetten korkan öğretmenlerle karşılaşıyor. Artık dış sağlayıcıların kısa vadede yardım etmesi gerekiyor, ancak bu utanç verici bir çözümden başka bir şey değil.
ayrıca oku
Almanlar ve savaş
Öğretmenler şu anda İsrail’e ilişkin başarısız Alman eğitim politikasını, antisemitizmi ve Almanya’nın tarihimizdeki sorumluluğunu istismar ediyorlar. Haklı olarak korkuyorlar ve aldıkları eğitim onları bu gerçekliğe hazırlamıyor.
Öğretime yönelik ders kataloglarına bir bakış, Alman eğitim sisteminin odak noktasını gösterir: ırkçılık, sömürgecilik sonrası teoriler, sağcı radikalizm ve iklim değişikliği üzerine seminerler için bol miktarda alan – ancak mevcut anti-Semitizm hakkında hiçbir şey bulamazsınız , Yahudi yaşamı, İsrail’in tarihi ve Almanya’nın İsrail’in güvenliğindeki sorumluluğu.
Geçmişin, bugünün ve geleceğin dünya şampiyonları önemli değil
Sorunun özü burada: Almanya, tarihiyle yüzleşmede dünya şampiyonu. Ancak Almanya ve İsrail’deki canlı Yahudi yaşamının bugünü ve geleceği, öğretmenlerin eğitiminde ve derslerde hiçbir rol oynamıyor. Aynı şekilde antisemitizm de sadece geçmişin bir olgusu değil, aynı zamanda günümüzün bir sorunudur ve Almanya’da İsrail nefreti kisvesi altında büyümeye devam etmektedir. Ancak eğitim çalışmalarında, üniversitelerde ve okullarda mevcut antisemitizmi ele almak yerine, Yahudi nefreti, soyut ve dolayısıyla anlamsız “grup bağlantılı insan düşmanlığı” modelinin kapsamına alınıyor. Bu tembellik ve tehlikelidir çünkü antisemitizmi ırkçılığın bir alt türü olarak önemsizleştirmektedir.
ayrıca oku
Bu ölümcül zayıflıklar bizi bugün bulunduğumuz noktaya getirdi: Alman okullarında bilinçli olarak İsrail’den ve Yahudilerden nefret eden öğrenciler var ve öğretmenler onlarla nasıl başa çıkacaklarını bilmiyorlar. Bu durum toplumsal barışı riske atıyor çünkü demokratik toplumumuzun temelleri saldırı altında.
ayrıca oku
Şu anda elimizde sadece düzeltme çözümleri kaldı. Ancak gelecekte öğretmenler yeni nesil demokratik vatandaşların yetiştirilmesinde anahtar rol oynayabilir. İlk adım, öğretmen adaylarının eğitimlerinde Almanya’nın İsrail’e karşı sorumluluğunun ve kendine güvenen Yahudi yaşamının toplumumuzun temeli olduğunu aktarmayı öğrenmeleri olmalıdır. Buradan, “farklı bir kültürün” parçası olarak yanlış anlaşılan hoşgörü nedeniyle Alman okullarındaki İsrail karşıtı sloganların göz ardı edilmemesi gerektiği sonucu çıkıyor. Bunların demokratik toplumumuza yönelik bir tehdit olduğu derhal belirlenmeli ve sınıfta ele alınmalıdır.
Her çocuk antisemitizm olmadan büyümeyi hak eder. Ve eğer ebeveyn evinde bunun koşulları mevcut değilse, biz toplum olarak – ve bu öncelikle öğretmenler olarak biz anlamına gelir – kendimizi bu göreve adamalıyız. Bunu ancak canlı bir Yahudi yaşamı sergileyerek ve modern Yahudi karşıtlığını tanıyıp onunla yüzleşerek başarabiliriz.
Paula Ranft Berlin’de bir öğretmendir ve ders vermektedir. Politika ve tarih.
Almanya’nın İsrail’e karşı sorumluluğu okulda öğretilmeli
Şu an: 11:40| Okuma süresi: 3 dakika
“Filistin yanlısı öğrenci grupları okullarda şiddetli bir savaş yürütüyor”
Berlin-Neukölln ve Duisburg’da Hamas sempatizanları Filistin yanlısı mitinglerde Yahudi karşıtı sloganlar atıyor. Yasaklamalar yasal olarak mümkündür. Avukat ve yazar Seyran Ateş, WELT’e verdiği röportajda Hamas’ın İsrail’e yönelik terörünün okullarda da yüceltildiğini söylüyor.
Almanya tarihiyle yüzleşmede dünya şampiyonu. Ancak Almanya ve İsrail’deki canlı Yahudi yaşamının bugünü ve geleceği, öğretmenlerin eğitiminde ve derslerde hiçbir rol oynamıyor. Berlinli öğretmen Paula Ranft bunun değişmesi gerektiğini talep ediyor.
Bir yanda “Berlin’den Gazze’ye, Yallah İntifada” ve “Özgür Filistin” çığlıkları, diğer yanda güvensiz öğretmenler – Alman okullarında gençlerin Yahudi karşıtlığı, öğretmenlerin çaresizliği sanki bir baskı altındaymış gibi oynanıyor. büyüteç.
Durum ciddi: İsrail söz konusu olduğunda aşırı duygusal ve saldırgan öğrenciler sınıfta ve okul bahçesinde kendini yalnız hisseden ve şiddetten korkan öğretmenlerle karşılaşıyor. Artık dış sağlayıcıların kısa vadede yardım etmesi gerekiyor, ancak bu utanç verici bir çözümden başka bir şey değil.
ayrıca oku
Almanlar ve savaş
Öğretmenler şu anda İsrail’e ilişkin başarısız Alman eğitim politikasını, antisemitizmi ve Almanya’nın tarihimizdeki sorumluluğunu istismar ediyorlar. Haklı olarak korkuyorlar ve aldıkları eğitim onları bu gerçekliğe hazırlamıyor.
Öğretime yönelik ders kataloglarına bir bakış, Alman eğitim sisteminin odak noktasını gösterir: ırkçılık, sömürgecilik sonrası teoriler, sağcı radikalizm ve iklim değişikliği üzerine seminerler için bol miktarda alan – ancak mevcut anti-Semitizm hakkında hiçbir şey bulamazsınız , Yahudi yaşamı, İsrail’in tarihi ve Almanya’nın İsrail’in güvenliğindeki sorumluluğu.
Geçmişin, bugünün ve geleceğin dünya şampiyonları önemli değil
Sorunun özü burada: Almanya, tarihiyle yüzleşmede dünya şampiyonu. Ancak Almanya ve İsrail’deki canlı Yahudi yaşamının bugünü ve geleceği, öğretmenlerin eğitiminde ve derslerde hiçbir rol oynamıyor. Aynı şekilde antisemitizm de sadece geçmişin bir olgusu değil, aynı zamanda günümüzün bir sorunudur ve Almanya’da İsrail nefreti kisvesi altında büyümeye devam etmektedir. Ancak eğitim çalışmalarında, üniversitelerde ve okullarda mevcut antisemitizmi ele almak yerine, Yahudi nefreti, soyut ve dolayısıyla anlamsız “grup bağlantılı insan düşmanlığı” modelinin kapsamına alınıyor. Bu tembellik ve tehlikelidir çünkü antisemitizmi ırkçılığın bir alt türü olarak önemsizleştirmektedir.
ayrıca oku
Bu ölümcül zayıflıklar bizi bugün bulunduğumuz noktaya getirdi: Alman okullarında bilinçli olarak İsrail’den ve Yahudilerden nefret eden öğrenciler var ve öğretmenler onlarla nasıl başa çıkacaklarını bilmiyorlar. Bu durum toplumsal barışı riske atıyor çünkü demokratik toplumumuzun temelleri saldırı altında.
ayrıca oku
Şu anda elimizde sadece düzeltme çözümleri kaldı. Ancak gelecekte öğretmenler yeni nesil demokratik vatandaşların yetiştirilmesinde anahtar rol oynayabilir. İlk adım, öğretmen adaylarının eğitimlerinde Almanya’nın İsrail’e karşı sorumluluğunun ve kendine güvenen Yahudi yaşamının toplumumuzun temeli olduğunu aktarmayı öğrenmeleri olmalıdır. Buradan, “farklı bir kültürün” parçası olarak yanlış anlaşılan hoşgörü nedeniyle Alman okullarındaki İsrail karşıtı sloganların göz ardı edilmemesi gerektiği sonucu çıkıyor. Bunların demokratik toplumumuza yönelik bir tehdit olduğu derhal belirlenmeli ve sınıfta ele alınmalıdır.
Her çocuk antisemitizm olmadan büyümeyi hak eder. Ve eğer ebeveyn evinde bunun koşulları mevcut değilse, biz toplum olarak – ve bu öncelikle öğretmenler olarak biz anlamına gelir – kendimizi bu göreve adamalıyız. Bunu ancak canlı bir Yahudi yaşamı sergileyerek ve modern Yahudi karşıtlığını tanıyıp onunla yüzleşerek başarabiliriz.
Paula Ranft Berlin’de bir öğretmendir ve ders vermektedir. Politika ve tarih.