panorama Hindistan
Ciddi tren kazasında yaklaşık 300 ölü ve yüzlerce yaralı
Durum: 03.06.2023| Okuma süresi: 3 dakika
Tren Kalküta’dan Chennai’ye gidiyordu.
Kaynak: AP
Ülke tarihinin en kötü tren kazalarından biri Hindistan’da yaşandı. Bir yolcu ve bir yük treninin karıştığı kaza 200’den fazla cana mal oldu. Başbakan Narendra sonuçları açıklıyor.
BDoğu Hindistan’da ülkenin en ölümcül tren kazalarından birinde en az 288 kişi öldü. Ayrıca Odisha eyaletindeki yetkililerin Cumartesi günü açıkladığı üzere yaklaşık 900 kişi de yaralandı. Devrilen vagonların altında daha fazla ölü olduğundan şüphelenildiği ve kurtarma ekiplerinin gece boyunca zor koşullar altında çalışmak zorunda kaldığı için, kurban sayısının daha da artmasından endişe ediliyor.
Afet, Cuma akşamı yerel saatle 19:00 (15:00 CEST) civarında, Kalküta’nın (eski adıyla Kalküta) 200 kilometre güneybatısındaki Balasore bölgesinin kırsal bir bölgesinde meydana geldi. İki paralel hat bölümünde iki yolcu treni ve bir yük treni birbiri ardına çarptı.
Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw, kazanın nedeninin araştırılması çağrısında bulundu. Başbakan Narendra Modi sonuçları Cumartesi günü açıkladı. “Hindustan Times” gibi yerel basında çıkan haberlere göre, bir hastanede kaza mahallini ve yaralıları ziyaret ederken “Sorumlular ağır şekilde cezalandırılacak” dedi. Buna göre soruşturma sırasında “her açıdan” düşünülmesi talimatı verildi. Modi ayrıca hükümetin yaralıları tedavi etmek için ne gerekiyorsa yapacağını söyledi.
Basında çıkan haberlere göre, muhtemelen önce iki yolcu treninden biri raydan çıktı, ardından diğeri birkaç metre ötedeki paralel güzergahta raylara bırakılan vagonlara çarptı. İki trenden hangisinin önce raydan çıktığı ve hangi nedenle olduğu ilk başta belirsizliğini korudu – kaza anında yük treninin gerçekten farklı bir hatta park edip etmediği ve raydan çıkan yolcu trenlerinden biri tarafından çarpılıp çarpılmadığı sorusu gibi. bazı medya açıkladı. Diğerleri farklı versiyonlar verdi.
Kaynak: AP
Kaynak: AP
Cumartesi günü şafak sökerken, felaketin boyutu daha da belirginleşti. Rayların üzerinde ve yanında yaklaşık bir düzine harap araba yatıyordu, yüksek çelik devler, bazılarının bölme tavanları yırtılmış, camları paramparça. Vagonların üzerinde ve yanında, sivil giysili düzinelerce yardımcı ve turuncu koruyucu giysili kurtarma görevlileri, ağır enkaz altında yaralı yolcuları çaresizce kurtarmaya çalıştı.
ayrıca oku
Bir görgü tanığı, yerel televizyon kanalı NDTV’ye, treni aniden raydan çıkınca uykusundan sarsıldığını ve kaos çıktığını söyledi. Karakola “10-15 kişi üzerime düştü” dedi. Kendisi boynundan ve ellerinden yaralanarak kurtuldu, ancak daha sonra her yerde kopmuş vücut parçaları gördü.
Sağır edici bir sesti, ayaklarımın altındaki yerin titrediğini hissettim. Times of India gazetesine konuşan bir yolcu, “Trenimiz ileri geri savruldu” dedi. Sonra pencereden dışarı baktı ve altında insanların mahsur kaldığı raydan çıkmış vagonları gördü. “Karanlıktı ve çığlıkları duyabiliyordum.” Başka bir adam, perişan haldeki akrabaların daha sonra nasıl parçalanmış cesetler arasında sevdiklerini aradıklarını anlattı. “Görüntü tarif edilemeyecek kadar korkunçtu.”
Kaynak: dpa/Kredisiz
Hindistan’ın birçok yerde elden geçirilmesi gereken eski trenler ve raylı sistemlerden oluşan sorunlu demiryolu sistemi, sık sık meydana gelen kazalarla tanınır. Ancak 1,4 milyar nüfuslu devasa ülkede bile bu kadar yüksek sayıda kurban son derece nadirdir. 2016’daki Kanpur, 2005’teki Valigonda, 2002’deki Rafiganj, 1999’daki Gaisal ve 1998’deki Khanna kazaları da dahil olmak üzere son yıllarda Hindistan’da ciddi tren kazalarında 100’den fazla insan öldü. Sri Lanka’daki Seenigama kazası en kötü demiryolu olarak kabul ediliyor 26 Aralık 2004’te tsunami dalgasının dolu bir ekspres trene çarparak yaklaşık 1800 kişiyi öldürdüğü tarihteki felaket.
Kazadan kısa bir süre sonra başbakanlık, ölenlerin yakınlarına kişi başı 200.000 rupi (2.267 avro) tazminat ödeneceğini duyurdu. Yaralananların her biri bu nedenle 50.000 rupi almalıdır. Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw da ölenlerin ailelerine 1 milyon Rs tazminat sözü verdi. Alınan bilgilere göre ağır yaralılara 200.000 rupi, hafif yaralılara 50.000 rupi verilmesi gerekiyor.
Ciddi tren kazasında yaklaşık 300 ölü ve yüzlerce yaralı
Durum: 03.06.2023| Okuma süresi: 3 dakika
Tren Kalküta’dan Chennai’ye gidiyordu.
Kaynak: AP
Ülke tarihinin en kötü tren kazalarından biri Hindistan’da yaşandı. Bir yolcu ve bir yük treninin karıştığı kaza 200’den fazla cana mal oldu. Başbakan Narendra sonuçları açıklıyor.
BDoğu Hindistan’da ülkenin en ölümcül tren kazalarından birinde en az 288 kişi öldü. Ayrıca Odisha eyaletindeki yetkililerin Cumartesi günü açıkladığı üzere yaklaşık 900 kişi de yaralandı. Devrilen vagonların altında daha fazla ölü olduğundan şüphelenildiği ve kurtarma ekiplerinin gece boyunca zor koşullar altında çalışmak zorunda kaldığı için, kurban sayısının daha da artmasından endişe ediliyor.
Afet, Cuma akşamı yerel saatle 19:00 (15:00 CEST) civarında, Kalküta’nın (eski adıyla Kalküta) 200 kilometre güneybatısındaki Balasore bölgesinin kırsal bir bölgesinde meydana geldi. İki paralel hat bölümünde iki yolcu treni ve bir yük treni birbiri ardına çarptı.
Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw, kazanın nedeninin araştırılması çağrısında bulundu. Başbakan Narendra Modi sonuçları Cumartesi günü açıkladı. “Hindustan Times” gibi yerel basında çıkan haberlere göre, bir hastanede kaza mahallini ve yaralıları ziyaret ederken “Sorumlular ağır şekilde cezalandırılacak” dedi. Buna göre soruşturma sırasında “her açıdan” düşünülmesi talimatı verildi. Modi ayrıca hükümetin yaralıları tedavi etmek için ne gerekiyorsa yapacağını söyledi.
Basında çıkan haberlere göre, muhtemelen önce iki yolcu treninden biri raydan çıktı, ardından diğeri birkaç metre ötedeki paralel güzergahta raylara bırakılan vagonlara çarptı. İki trenden hangisinin önce raydan çıktığı ve hangi nedenle olduğu ilk başta belirsizliğini korudu – kaza anında yük treninin gerçekten farklı bir hatta park edip etmediği ve raydan çıkan yolcu trenlerinden biri tarafından çarpılıp çarpılmadığı sorusu gibi. bazı medya açıkladı. Diğerleri farklı versiyonlar verdi.
Kaynak: AP
Kaynak: AP
Cumartesi günü şafak sökerken, felaketin boyutu daha da belirginleşti. Rayların üzerinde ve yanında yaklaşık bir düzine harap araba yatıyordu, yüksek çelik devler, bazılarının bölme tavanları yırtılmış, camları paramparça. Vagonların üzerinde ve yanında, sivil giysili düzinelerce yardımcı ve turuncu koruyucu giysili kurtarma görevlileri, ağır enkaz altında yaralı yolcuları çaresizce kurtarmaya çalıştı.
ayrıca oku
Bir görgü tanığı, yerel televizyon kanalı NDTV’ye, treni aniden raydan çıkınca uykusundan sarsıldığını ve kaos çıktığını söyledi. Karakola “10-15 kişi üzerime düştü” dedi. Kendisi boynundan ve ellerinden yaralanarak kurtuldu, ancak daha sonra her yerde kopmuş vücut parçaları gördü.
Sağır edici bir sesti, ayaklarımın altındaki yerin titrediğini hissettim. Times of India gazetesine konuşan bir yolcu, “Trenimiz ileri geri savruldu” dedi. Sonra pencereden dışarı baktı ve altında insanların mahsur kaldığı raydan çıkmış vagonları gördü. “Karanlıktı ve çığlıkları duyabiliyordum.” Başka bir adam, perişan haldeki akrabaların daha sonra nasıl parçalanmış cesetler arasında sevdiklerini aradıklarını anlattı. “Görüntü tarif edilemeyecek kadar korkunçtu.”
Kaynak: dpa/Kredisiz
Hindistan’ın birçok yerde elden geçirilmesi gereken eski trenler ve raylı sistemlerden oluşan sorunlu demiryolu sistemi, sık sık meydana gelen kazalarla tanınır. Ancak 1,4 milyar nüfuslu devasa ülkede bile bu kadar yüksek sayıda kurban son derece nadirdir. 2016’daki Kanpur, 2005’teki Valigonda, 2002’deki Rafiganj, 1999’daki Gaisal ve 1998’deki Khanna kazaları da dahil olmak üzere son yıllarda Hindistan’da ciddi tren kazalarında 100’den fazla insan öldü. Sri Lanka’daki Seenigama kazası en kötü demiryolu olarak kabul ediliyor 26 Aralık 2004’te tsunami dalgasının dolu bir ekspres trene çarparak yaklaşık 1800 kişiyi öldürdüğü tarihteki felaket.
Kazadan kısa bir süre sonra başbakanlık, ölenlerin yakınlarına kişi başı 200.000 rupi (2.267 avro) tazminat ödeneceğini duyurdu. Yaralananların her biri bu nedenle 50.000 rupi almalıdır. Demiryolu Bakanı Ashwini Vaishnaw da ölenlerin ailelerine 1 milyon Rs tazminat sözü verdi. Alınan bilgilere göre ağır yaralılara 200.000 rupi, hafif yaralılara 50.000 rupi verilmesi gerekiyor.