panorama 4 ölü, 30'dan fazla yaralı
Müfettişler şimdi Flixbus kazasının nedenini arıyor
Şu an: 09:38| Okuma süresi: 2 dakika
Flixbus kazası öncesinde sürücüler arasında iddiaya göre tartışma yaşandı – polis mağdur sayısını düzeltti
Leipzig yakınlarındaki A9 otoyolunda meydana gelen otobüs kazasının ardından polis ölü sayısını dört olarak revize etti. Basında çıkan haberlere göre, Berlin'deki yolculuğun başlangıcının inişli çıkışlı olduğu söylendi.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Çarşamba günü Saksonya'da A9 üzerinde meydana gelen Flixbus kazası sonucu dört kişi öldü, 35 kişi de yaralandı. Polis, kazanın nedenini belirlemek için çok sayıda görgü tanığının ifadesini alıyor.
NLeipzig yakınlarındaki Autobahn 9'da yaşanan ve 4 kişinin hayatını kaybettiği, 30'dan fazla kişinin yaralandığı ciddi otobüs kazasının ardından, kazanın nedenine ilişkin soruşturma artık mercek altına alınıyor. “Öncelikle çok sayıda tanık görüşmesinin yapılması gerekiyor. Elbette bu biraz zaman alacak” dedi bir polis sözcüsü.
Çift katlı Flixbus Çarşamba sabahı yoldan ayrıldı, çimenlerin kenarından hızla geçerek yan yattı. Polis dört kişinin öldüğünü, altısının ağır yaralandığını ve 29 kişinin de hafif yaralandığını bildirdi. Ölenlerin kimlik tespiti Çarşamba günü henüz tamamlanmadı. Perşembe günü sorulduğunda bir polis sözcüsü, “Bugün bu konuda bilgi verebilmeyi deniyoruz ve hâlâ umuyoruz” dedi. Ayrıca yaş ve cinsiyet hakkında da bilgi verilmedi.
Otobüs firmasına göre otobüs sürücüsünün tüm sürüş ve dinlenme sürelerine uyduğu söyleniyor. Açıklamada, “Uçakta iki sürücü vardı, Berlin'den sabah 8'de ayrıldığından beri otobüsü görevli sürücü kullanıyordu” denildi. Polise göre kendisi ölenler arasında değil. Sağlığına ilişkin ayrıntılı bilgi verilmedi.
İçinde 50'den fazla yolcu ve iki sürücünün bulunduğu otobüs, Berlin'den Zürih'e giderken kaza yaptı. Sabah 8'de yola çıktı ve kaza sabah 9.45 sıralarında Wiedemar kavşağı ile Schkeuditzer Kreuz arasında meydana geldi. İlk bulgulara göre muhtemelen olaya başka bir araç karışmamıştı. Berlin ile Münih arasındaki önemli bir kuzey-güney rotası olan A9, kaza mahallinin etrafında on iki saat boyunca – Çarşamba akşamı saat 21.30'a kadar – tamamen kapatıldı.
“Otobüs yan yattı”
Leipzig yakınlarındaki A9 otoyolunda meydana gelen ciddi otobüs kazasında çok sayıda ölüm ve yaralanma yaşandı. “Çevredeki hastaneler acil operasyonlara hazırlanıyor. Kaza mahallinden WELT muhabiri Max Hermes, Flixbus şirketinin en derin üzüntüsünü dile getirdiğini ifade etti.
Son yıllarda çok sayıda ciddi otobüs kazası yaşandı. Ancak otobüsler nispeten güvenli ulaşım araçları arasında yer alıyor. Kaza istatistiklerine göre nispeten nadiren yaralanmalı trafik kazasına karışıyorlar.
Bir ADAC sözcüsü, “Ancak kazaların meydana geldiği durumlar genellikle dramatiktir çünkü etkilenen insan sayısı yüksek olabilir” dedi. Edinilen bilgiye göre, 2022 yılında şehir içi ve şehir dışı otobüs kazalarında toplam 8 kişi hayatını kaybetti; bu sayı, uzun vadeli karşılaştırmada alışılmadık bir rakam değil.
ADAC, 1999'dan bu yana otobüslerde emniyet kemeri takma zorunluluğundan bahsediyor. Sözcü, “Yolcuların emniyet kemeri takıp takmadığını bireysel şirketlerin kontrol edip etmediğini ve nasıl kontrol ettiğini anlamak mümkün değil” dedi. Otobüs yolcularına genellikle emniyet kemerlerini takmaları tavsiye edilir. Ayrıca ADAC'a göre otobüslerin 2022'den itibaren şeritten ayrılma uyarı sistemi adı verilen sistemle donatılması gerekiyor. Kaza yapan otobüsün olup olmadığı başlangıçta bilinmiyordu. Böyle bir sistem sürücüyü uyarıyor ancak sürücünün ters yön vermemesi durumunda fiili olarak yoldan çıkmasını engellemez.
Müfettişler şimdi Flixbus kazasının nedenini arıyor
Şu an: 09:38| Okuma süresi: 2 dakika
Flixbus kazası öncesinde sürücüler arasında iddiaya göre tartışma yaşandı – polis mağdur sayısını düzeltti
Leipzig yakınlarındaki A9 otoyolunda meydana gelen otobüs kazasının ardından polis ölü sayısını dört olarak revize etti. Basında çıkan haberlere göre, Berlin'deki yolculuğun başlangıcının inişli çıkışlı olduğu söylendi.
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz
Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.
Çarşamba günü Saksonya'da A9 üzerinde meydana gelen Flixbus kazası sonucu dört kişi öldü, 35 kişi de yaralandı. Polis, kazanın nedenini belirlemek için çok sayıda görgü tanığının ifadesini alıyor.
NLeipzig yakınlarındaki Autobahn 9'da yaşanan ve 4 kişinin hayatını kaybettiği, 30'dan fazla kişinin yaralandığı ciddi otobüs kazasının ardından, kazanın nedenine ilişkin soruşturma artık mercek altına alınıyor. “Öncelikle çok sayıda tanık görüşmesinin yapılması gerekiyor. Elbette bu biraz zaman alacak” dedi bir polis sözcüsü.
Çift katlı Flixbus Çarşamba sabahı yoldan ayrıldı, çimenlerin kenarından hızla geçerek yan yattı. Polis dört kişinin öldüğünü, altısının ağır yaralandığını ve 29 kişinin de hafif yaralandığını bildirdi. Ölenlerin kimlik tespiti Çarşamba günü henüz tamamlanmadı. Perşembe günü sorulduğunda bir polis sözcüsü, “Bugün bu konuda bilgi verebilmeyi deniyoruz ve hâlâ umuyoruz” dedi. Ayrıca yaş ve cinsiyet hakkında da bilgi verilmedi.
Otobüs firmasına göre otobüs sürücüsünün tüm sürüş ve dinlenme sürelerine uyduğu söyleniyor. Açıklamada, “Uçakta iki sürücü vardı, Berlin'den sabah 8'de ayrıldığından beri otobüsü görevli sürücü kullanıyordu” denildi. Polise göre kendisi ölenler arasında değil. Sağlığına ilişkin ayrıntılı bilgi verilmedi.
İçinde 50'den fazla yolcu ve iki sürücünün bulunduğu otobüs, Berlin'den Zürih'e giderken kaza yaptı. Sabah 8'de yola çıktı ve kaza sabah 9.45 sıralarında Wiedemar kavşağı ile Schkeuditzer Kreuz arasında meydana geldi. İlk bulgulara göre muhtemelen olaya başka bir araç karışmamıştı. Berlin ile Münih arasındaki önemli bir kuzey-güney rotası olan A9, kaza mahallinin etrafında on iki saat boyunca – Çarşamba akşamı saat 21.30'a kadar – tamamen kapatıldı.
“Otobüs yan yattı”
Leipzig yakınlarındaki A9 otoyolunda meydana gelen ciddi otobüs kazasında çok sayıda ölüm ve yaralanma yaşandı. “Çevredeki hastaneler acil operasyonlara hazırlanıyor. Kaza mahallinden WELT muhabiri Max Hermes, Flixbus şirketinin en derin üzüntüsünü dile getirdiğini ifade etti.
Son yıllarda çok sayıda ciddi otobüs kazası yaşandı. Ancak otobüsler nispeten güvenli ulaşım araçları arasında yer alıyor. Kaza istatistiklerine göre nispeten nadiren yaralanmalı trafik kazasına karışıyorlar.
Bir ADAC sözcüsü, “Ancak kazaların meydana geldiği durumlar genellikle dramatiktir çünkü etkilenen insan sayısı yüksek olabilir” dedi. Edinilen bilgiye göre, 2022 yılında şehir içi ve şehir dışı otobüs kazalarında toplam 8 kişi hayatını kaybetti; bu sayı, uzun vadeli karşılaştırmada alışılmadık bir rakam değil.
ADAC, 1999'dan bu yana otobüslerde emniyet kemeri takma zorunluluğundan bahsediyor. Sözcü, “Yolcuların emniyet kemeri takıp takmadığını bireysel şirketlerin kontrol edip etmediğini ve nasıl kontrol ettiğini anlamak mümkün değil” dedi. Otobüs yolcularına genellikle emniyet kemerlerini takmaları tavsiye edilir. Ayrıca ADAC'a göre otobüslerin 2022'den itibaren şeritten ayrılma uyarı sistemi adı verilen sistemle donatılması gerekiyor. Kaza yapan otobüsün olup olmadığı başlangıçta bilinmiyordu. Böyle bir sistem sürücüyü uyarıyor ancak sürücünün ters yön vermemesi durumunda fiili olarak yoldan çıkmasını engellemez.