Dünya olayları Alman demiryolu
Uzun mesafe trenleri 2023'te 2022'ye göre daha az dakik olacak
Şu an: 14:24| Okuma süresi: 2 dakika
Münih'teki Deutsche Bahn sergi panosu gecikmeleri duyurdu
Kaynak: Picture Alliance/Wolfgang Maria Weber
Almanya'daki tren yolcularının güçlü sinirlere ihtiyacı var. Deutsche Bahn'daki gecikmeler de 2023'te arttı; iptal edilen trenler istatistiklerde dikkate alınmıyor. Diğerlerinin yanı sıra Kuzey Ren-Vestfalya'da işler özellikle kötü gitti.
2023 demiryolu yolcuları için iyi bir yıl olmadı. “Spiegel” tarafından yapılan hesaplamalara göre, dakik uzun mesafe trenlerinin oranı daha da düşerek 2022'de yüzde 65,5'ten yüzde 65,2'ye düştü. Hesaplamalar Zugfinder portalından alınan verilere dayanıyor ve son dört yılda Alman tren istasyonlarında 11,6 milyon bireysel durağı içeriyor.
Kuzey Ren-Vestfalya'da, Frankfurt am Main bölgesinin büyük bölümünde ve Ren Nehri boyunca özellikle uzun gecikmeler yaşandı. Örneğin Bonn'da tüm ICE, IC ve EC'nin yalnızca yüzde 45,6'sı zamanında geldi. Wuppertal'da bu oran yüzde 45,8, Solingen'de ise yüzde 44,7 oldu. Almanya'nın doğusundaki uzun mesafe trenleri daha güvenilirdi. Berlin Merkez İstasyonu yüzde 72,4, Dresden Hbf ise yüzde 79,9 elde etti. Rostock-Warnemünde yüzde 97,9 ile dakik uzun mesafe trenlerinin en yüksek oranına sahip oldu.
Deutsche Bahn, altı dakikadan az geciken treni dakik sayıyor. İptal edilen trenler istatistiklerde dikkate alınmıyor. Şirket henüz 2023 için kendi gecikme tarihlerini açıklamadı. Şu ana kadar yayınlanan aylık değerlere göre uzun mesafe trenleri için resmi değer yüzde 65'in altında bile olabilir. Deutsche Bahn tarafından sağlanan bilgiler ayrıntılı olarak doğrulanamıyor çünkü İsviçre Federal Demiryolları SBB'nin aksine şirket kapsamlı dakiklik istatistikleri yayınlamıyor.
ayrıca oku
2012-2021 yılları arasında uzun mesafe trenlerinin dakiklik oranı genellikle yüzde 75, hatta bazen yüzde 80'in üzerindeydi. Bunu 2022'de yüzde on puanlık bir çöküş izledi. Uzun mesafe taşımacılığındaki büyük sorunların nedenleri iyi biliniyor: birçok güzergahta aşırı yük var ve geç kalan birkaç tren, diğer trenlerde daha fazla gecikmeye yol açıyor. Buna harap altyapı ve demiryolu araçlarıyla ilgili sorunlar da ekleniyor.
Uzun mesafe trenleri 2023'te 2022'ye göre daha az dakik olacak
Şu an: 14:24| Okuma süresi: 2 dakika
Münih'teki Deutsche Bahn sergi panosu gecikmeleri duyurdu
Kaynak: Picture Alliance/Wolfgang Maria Weber
Almanya'daki tren yolcularının güçlü sinirlere ihtiyacı var. Deutsche Bahn'daki gecikmeler de 2023'te arttı; iptal edilen trenler istatistiklerde dikkate alınmıyor. Diğerlerinin yanı sıra Kuzey Ren-Vestfalya'da işler özellikle kötü gitti.
2023 demiryolu yolcuları için iyi bir yıl olmadı. “Spiegel” tarafından yapılan hesaplamalara göre, dakik uzun mesafe trenlerinin oranı daha da düşerek 2022'de yüzde 65,5'ten yüzde 65,2'ye düştü. Hesaplamalar Zugfinder portalından alınan verilere dayanıyor ve son dört yılda Alman tren istasyonlarında 11,6 milyon bireysel durağı içeriyor.
Kuzey Ren-Vestfalya'da, Frankfurt am Main bölgesinin büyük bölümünde ve Ren Nehri boyunca özellikle uzun gecikmeler yaşandı. Örneğin Bonn'da tüm ICE, IC ve EC'nin yalnızca yüzde 45,6'sı zamanında geldi. Wuppertal'da bu oran yüzde 45,8, Solingen'de ise yüzde 44,7 oldu. Almanya'nın doğusundaki uzun mesafe trenleri daha güvenilirdi. Berlin Merkez İstasyonu yüzde 72,4, Dresden Hbf ise yüzde 79,9 elde etti. Rostock-Warnemünde yüzde 97,9 ile dakik uzun mesafe trenlerinin en yüksek oranına sahip oldu.
Deutsche Bahn, altı dakikadan az geciken treni dakik sayıyor. İptal edilen trenler istatistiklerde dikkate alınmıyor. Şirket henüz 2023 için kendi gecikme tarihlerini açıklamadı. Şu ana kadar yayınlanan aylık değerlere göre uzun mesafe trenleri için resmi değer yüzde 65'in altında bile olabilir. Deutsche Bahn tarafından sağlanan bilgiler ayrıntılı olarak doğrulanamıyor çünkü İsviçre Federal Demiryolları SBB'nin aksine şirket kapsamlı dakiklik istatistikleri yayınlamıyor.
ayrıca oku
2012-2021 yılları arasında uzun mesafe trenlerinin dakiklik oranı genellikle yüzde 75, hatta bazen yüzde 80'in üzerindeydi. Bunu 2022'de yüzde on puanlık bir çöküş izledi. Uzun mesafe taşımacılığındaki büyük sorunların nedenleri iyi biliniyor: birçok güzergahta aşırı yük var ve geç kalan birkaç tren, diğer trenlerde daha fazla gecikmeye yol açıyor. Buna harap altyapı ve demiryolu araçlarıyla ilgili sorunlar da ekleniyor.