Boeing cezai soruşturmalardan kurtuldu – ancak bağımsız bir gözetim organına sahip olması gerekiyor

Mirkelam

Member
panorama New York Times'tan rapor

Boeing cezai soruşturmalardan kurtuldu – ancak bağımsız bir gözetim organına sahip olması gerekiyor



Şu an: 23:02| Okuma süresi: 2 dakika




Chicago'daki Boeing genel merkezi




Chicago'daki Boeing genel merkezi

Kaynak: Picture Alliance/Markus Mainka


WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


New York Times'ta yer alan bir habere göre uçak üreticisi Boeing, ABD Adalet Bakanlığı'nın soruşturmasından kurtulabilir. Sorunlu 737-MAX uçağının iki kez düşmesi soruşturmayı tetikledi. Ancak şirketin denetim altına alınması gerekiyor.





BENBasında çıkan bir habere göre, beş yıldan fazla bir süre önce iki 737 MAX uçağının düşmesi ve toplam 346 kişinin ölümüyle ilgili olarak ABD Adalet Bakanlığı, uçak üreticisi Boeing'e kovuşturmanın ertelenmesi (DPA) anlaşması teklif etmeyi planlıyor. . New York Times'ın (NYT) Cuma günü tartışmalara yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, bu amaçla grup için bağımsız bir denetim otoritesinin atanması gerekiyor.

Buna göre bakanlığın üst düzey temsilcileri davanın “yasal açıdan çok riskli” olduğunu düşünüyor. NYT'nin haberine göre, bakanlık yetkilileri, bağımsız bir düzenleyici atamanın Boeing'in üretim süreçlerini ve kalite kontrolünü iyileştirmesini sağlamanın “daha hızlı ve daha etkili” bir yolu olacağına inanıyor.


ayrıca oku


Frankfurt, Almanya - 19 Haziran 2013: 9M-MRG tescilli bir Malezya Havayolları Boeing 777-200, Frankfurt Havalimanı'ndan (FRA) kalkıyor.  Düşen uçakla aynı tipte olup 9M-MRO ve 9M-MRD tescillidir.






Ekim 2018'de Endonezya'da ve Mart 2019'da Etiyopya'da iki adet 737 MAX uçağının düşmesi sonucu toplam 346 kişi hayatını kaybetmişti. Adalet Bakanlığı Mayıs ayında Boeing'in sonuç olarak yeniden yargılanabileceğini söyledi. Boeing'in yükümlülüklerini ihlal etmesi nedeniyle ABD yetkilileriyle 2021'in başından itibaren soruşturmayı durdurmaya yönelik yapılan anlaşmanın artık geçerli olmadığı belirtildi.

Karar 7 Temmuz'a kadar verilmeli


Şirket bunu reddetti. Adalet Bakanlığı artık bir pozisyon almak zorunda ve kararını en geç 7 Temmuz'a kadar Teksas'taki davaya bakan federal hakime iletmeyi taahhüt etti. Bakanlık Cuma günü NYT raporu hakkında yorum yapmayı reddetti.


ayrıca oku


Yeni Airbus A321 XLR






NYT'ye göre ceza davaları sıklıkla davalı şirketlerin iflas başvurusunda bulunmak zorunda kalmasıyla sonuçlanıyor. Boeing, ABD ekonomisi ve ulusal güvenlik açısından önemli bir şirkettir.

Son zamanlarda Boeing uçaklarında daha fazla olay yaşandı


Son zamanlarda Boeing uçaklarında yaşanan bazı teknik arızalar belirsizliğe neden oldu. Bu yılın başında Alaska Havayolları'na ait Boeing 737 MAX 9'un kabin duvarının bir kısmı uçuş sırasında kırılmıştı. Uçak acil iniş yapmak zorunda kaldı. FAA daha sonra Ocak ayında 737 MAX uçaklarının uçuşlarının geçici olarak yasaklanması emrini verdi.


ayrıca oku








Boeing CEO'su Dave Calhoun, Salı günü ABD Senatosu komitesi önünde yapılan duruşmada daha iyisini yapacağına söz verdi. “Kültürümüz mükemmel olmaktan uzak ama harekete geçiyoruz ve ilerleme kaydediyoruz” dedi. Calhoun ayrıca 2018 ve 2019'daki kazalarda hayatını kaybedenlerin ailelerinden de özür diledi.